mandag 12. juli 2010

Tre voldtekter - et LITE skår i gleden?

Setter kveldskosen i halsen når jeg leser forsiden på dagens Rakkestad Avis. Der leser jeg først: "Årets gatebil-arrangement går inn i historien som en av de mest suksessfulle for arrangøren." Videre kan jeg lese: "Et lite skår i gleden var at det ble tatt syv promillekjørere samt at det var tre voldtekter." Tre voldtekter - et LITE skår i gleden? Et arrangement der tre mennesker får snudd sine liv på hode på en av den mest groteske og nedverdigende måten vi kan tenke oss karakteriseres som en suksess???

Dagens kveldskos ble ikke veldig koselig, jeg ble rett og slett kvalm! Håper virkelig Rakkestad Avis tar skjea i en annen hånd, dette er lavmål! Jeg håper også at både Gatebil som arrangør og Rudskogen Motorsenter iverksetter drastiske tiltak for å snu denne ukulturen. Det er riktig at både næringslivet og foreningslivet i Rakkestad tjener store penger på dette arrangementet. Men det er min klare mening at de pengene kan vi klart oss for uten så lenge mennesker blir utsatt for overgrep på Gatebil. Slike penger er ingen tjent med!

Les mer om Gatebil på www.r-a.no

God sommer!

3 kommentarer:

  1. Noen burde kanskje ta et grep der ute. Merkelig kjønnsrollefordeling . Gutta kjører bil og jentene kler av seg og alt legges til rette for en ukontrollert flatfyll helg. Morro at ungdommen har det gøy.... men dette syns jeg motorsporten og arrangørene burde justere en del på. At avisen syns det var et lite skår i gleden....hva skal man si?

    SvarSlett
  2. Dette er jo helt skammelig å vinkle det på den måten. Hadde avisen også skrevet det som "et lite skår i gleden" hvis det hadde vært 3 voldtekter i Rakkestad sentrum? Er det fordi det kan ødelegge renome'et til arrangørenen, jeg gremmes og blir kvalm!

    SvarSlett
  3. Fy flate, enn å omtale voldtekter på denne måten. Blir kvalm. Godt du engasjerer deg i saken og sier fra.

    SvarSlett

 
Blogglisten